Care este diferența dintre Orezul Basmati și Orezul Obișnuit?

Există atât de multe tipuri diferite de orez pentru a alege de la magazin alimentar: cu bob lung, scurt, alb, brun, basmati, instant etc. Care dintre ele este cel mai bun? Orezul Basmati este o specie unică de orez originar din Pakistan și India. În limba sanscrită, bas înseamnă “aromă” și mati înseamnă “plin de” astfel, cuvântul basmati se traduce “plin de aromă”. Oricine a pregătit orezul, știe exact cât de savuroasă este acestă aromă!

La fel ca toate speciile de orez, basmati este disponibil în varianta alb sau brun, în funcție de amploarea procesului de prelucrare. Orezul Basmati are un miros unic. Acest miros se datorează prezenței unei substanțe numite 2-acetil-1-pirolină, care se găsește în orezul basmati la aproximativ 90 de părți per miliard. Această substanță se găsește de aproximativ 12 ori mai mult decât în alte tipuri de orez, dând orezului basmati o aromă deosebită.

Dacă comparăm orezul basmati brun cu alte tipuri de orez roșu în conținut nutrițional, orezul basmati conține fibre de aproximativ 20% decât alte tipuri de orez roșu și orezul basmati alb este mai bun dacă este comparat cu alte tipuri de orez alb.

Orezul Basmati conține carbohidrați, proteine, fibre, vitamine și minerale și mai puține grăsimi. În comparație cu alte tipuri de orez, orezul basmati are un conținut scăzut de calorii. Dar, nu numai că are o aromă deosebită, orezul basmati are și o valoare nutritivă bună:

• Grăsimi. După cum am afirmat mai devreme, orezul basmati este un aliment cu conținut scăzut de grăsimi și de colesterol. Cea mai mare parte a conținutului de grăsime, care este foarte minimă, este localizată în germenii de grâu, care se pierde în timpul procesului de prelucrare.

• Proteine. Știm că orezul nu are multe proteine, doar aproximativ 3 g/per porție. Dar este o mică proteină din acest orez care conține beneficii valoroase. Proteina din orezul basmati conține opt aminoacizi esențiali. Basmati conținând 10% ADR(Alocația Dietetică Recomandată) pentru proteine, pe o ceașcă de orez.

• Calorii. O porție de aproximativ 3/4 ceașcă de orez basmati conține 150 de calorii. Cele mai multe calorii provin din carbohidrații de orez basmati, o fracțiune de grăsimi și proteine. Orezul basmati brun, care nu a fost prelucrat, conține mai multe grăsimi, proteine, comparativ cu orezul basmati alb.

• Vitamine si Minerale. Orezul Basmati contine tiamina si niacinul, doua vitamine B foarte valoroase pentru metabolism. O porție conține, de asemenea, 6% din valoarea ta zilnică de Fier. O ceașcă de orez basmati furnizează 15% din ADR pentru niacină, esențială pentru o circulație corectă a sângelui și pentru digestie. Vitamina B6 ajută funcțiile metabolice ale organismului și poate preveni bolile cardiovasculare. Vitamina B1 asigură sănătatea celulelor roșii și contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos. Riboflavina, acidul pantotenic, acidul folic și biotina vă completează cerințele privind vitamina B. Alte vitamine, includ vitamina E antioxidant, vitamina K pentru coagularea sângelui și fier pentru întreținerea celulelor roșii din sânge.

• Alți nutrienți. Deficitul de magneziu poate contribui la presiunea musculară și la tensiune arterială ridicată, o ceașcă de orez basmati gătit conține magneziu 21% ADR. Alte minerale găsite într-o ceașcă de orez basmati, includ calciu 19,50 mg, potasiu 83,85 mg, cupru 0,20 mg și zinc 1,23 mg.

• Potrivit Asociației Canadiene pentru Diabet, orezul basmati are un indice glicemic “mediu” (între 56 și 69), opus orezului obișnuit, cu un indice glicemic de 89, ceea ce îl face mai potrivit pentru diabetici în comparație cu alte cereale și produse din făină albă.

Deci, care va fi alegerea ta?

Recent Blogs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *